Campanii electorale online

De ce campanie electorala online?

Publicul tinta poate fi segmentat in functie de varsta, sex, locatie, iar mesajul poate fi adaptat sub forma de continut strategic. Studiile arata (//www.facebrands.ro/ demografice.html) ca peste 6.500.000 de romani detin un cont Facebook, dintre care aproximativ 80% cu drept de vot. Mai mult de atat, segmentul de varsta cel mai bine reprezentat este 18-34 ani.

Actiunea de implicare (engagement cu bannere/postari, like-uri, share-uri) este voluntara, ceea ce arata un interes sporit al publicului tinta vizat. Studiile psihologice (P. Wallace. „Online deliberation: Possibilities of the Internet for deliberative democracy”) arata ca este mai usor pentru utilizator sa isi exprime opinia in mediul online decat in cel offline.

Viteza de propagare a mesajului este mult mai mare (raspandirea mesajului sub forma „word of mouth”). „Klaus Iohannis, in campania prezidentiala a inregistrat 4644 de mentiuni dintre care 1985 in materiale prezente pe site-uri de stiri si 2659 in Social Media”. (https://thecon.ro/campanii-prezidentiale-in-social-media/)

Implicarea oamenilor in mediul online duce la o implicare mai mare in mediul offline. Calculele demonstreaza ca in medie 7 din 10 persoane active din punct de vedere politic in mediul online, iau parte si la activitati politice in offline. Acestia afla despre evenimente tocmai din mediul online. (//ekphrasis.accentpublisher.ro/files/articles_content/320/2%20RTSC%2010.pdf)

Prezenta candidatului in mediul online are o importanta majora in decizia finala a publicului tinta. In cazul alegerilor prezidentiale din 2009, pentru candidatul Remus Cernea studiul arata ca tocmai activitatea sa din mediul online i-a determinat pe cei mai multi dintre votanti (15 din 55 din esantionul intervievat) sa se informeze despre candidat si sa manifeste o implicare activa in campania acestuia.

De ce Facebook & Google Adwords?

Flyerul din cutia postala este astazi un anunt pe Facebook sau Google Adwords.

Diferenta? Tinerii vor citi un anunt despre locurile de munca pe care noua guvernare le va construi. Persoanele de varstele a II-a si aIII-a vor sti ca cineva se gandeste la sanatatea si pensia lor.

Pe langa targetarea specifica, directa, siguranta ca mesajul care apare pe telefon este vazut si citit atunci cand stai pe Facebook sau navighezi pe un site de stiri, este infinit mai mare decat ca un alegator va lua fluturasul sifonat din cutia postala.

Cum online-ul ajuta sa fii in fata alegatorului atunci cand acesta se intereseaza, cu mesajul potrivit – in imagini

Explicatie
In preajma alegerilor prezidentiale din Decembrie 2015, de ~5 ori mai multe persoane au cautat informatii cu privire la marirea pensiilor.

Ce putem face?
Alegerea unei targetari specifice (persoane cu varsta intre 50-75 ani), precum si formularea unui mesaj adaptat sunt solutii care asigura afisarea mesajelor electorale publicului tinta.

Explicatie
Inca din luna noiembrie 2015, viitorii alegatori au inceput sa se informeze cu privire la marirea salariilor

Ce putem face?
Programul de guvernare propus de PSD poate fi transpus in vizualuri si mesaje sugestive care pot fi afisate chiar in momentul in care alegatorii doresc sa se informeze in online. Mesajele pot fi adaptate in functie de sex, dar mai ales de varsta (tineri, viitori angajati etc.)

Explicatie
In preajma diferitelor evenimente politice, alegatorii doresc sa ia o decizie informata. De aceea, cei mai multi recurg la informarea online. Se observa o crestere semnificativa in cautarile specifice pentru termeni cheie, cum ar fi „alegeri parlamentare” sau „alegeri locale”.

Ce putem face?
Oferim informatii pertinente cu privire la programul de guvernare propus.

Explicatie
PSD e un partid de stanga care vorbeste despre dezvoltare, progres, egalitate de sanse, bunastare. In prezent, liderii de opinie, societatea civila si foarte multi dintre simplii alegatori, care au acces la informatia online, fara sa participe, comunica si se informeaza in timp real, pe internet. Varianta de a raspunde la cautarile lor cu mesaje adaptate este absolut necesara. Se spune ca Iohannis a castigat alegerile datorita Facebook. Adevarat sau nu, in 2016 nimeni nu isi poate asuma riscul sa nu fie in online.

Ce putem face?
PSD se adreseaza din ce in ce mai mult tinerilor, iar marketingul online poate face mesajele sa ajunga targetat direct la alegatorul caruia ii sunt destinate. (campania #indraznestesacrezi). Putem prelua aceste mesaje din campanie si le putem arata publicului-tinta (targetare in functie de varsta, sex, venit, asezare geografica)

Estimare buget 1000 Euro

Targetare: site-uri romanesti de stiri, idei timp liber, lifestyle & cuvinte cheie specifice (marire salarii, alegeri parlamentare etc.)
Afisari totale: 33.833.264
Click-uri catre site: 15.190

Concluzie: Putem obtine ~33.000.000 afisari totale, ajungand cu anuntul la aproximativ 2.000.000 persoane, cu o frecventa de ~15 afisari per utilizator (numarul de afisari intr-o luna). Astfel, de-a lungul celor 30 de zile putem afisa o serie de mesaje specifice, dar in acelasi timp conexe. Mai mult de atat, putem transmite un mesaj unitar care sa surprinda intreaga strategie de campanie.