Anunturi Search costumizate cu functia IF in campaniile Google Adwords

La inceput de 2017, Google a anuntat lansarea functiei IF la nivel global care permite advertiserilor sa isi adapteze anunturile text in functie de dispozitiv si audienta de remarketing.

1. Esti owner-ul businessului si altcineva iti gestioneaza contul GoogleAdwords ➨ Ar fi bine sa intelegi conceptul…

Magazinul tau online ofera preturi speciale pentru vizitatorii care comanda de pe telefonul mobil sau aplica reduceri speciale pentru cei care au cumparat deja de pe site-ul tau cu scopul de a-i fideliza?

De acum poti folosi in campaniile tale functia IF in cadrul anunturilor Search. Ce inseamna asta, mai exact? Nivelul de customizare al anunturilor este mult mai mare. In functie de provenienta utilizatorului, mesajul din anunt se va schimba in mod dinamic pentru a afisa informatii utile.

De exemplu, daca utilizatorul a intrat pe site-ul tau de mai mult de 2 ori si nu a comandat nimic, a 3-a oara cand ii este afisat anuntul tau ii poti oferi o reducere de 10% la finalizarea comenzii. Daca acesta a comandat deja, ii este afisat un mesaj care il anunta ca a fost lansata noua colectie.

De unde stie Adwords daca utilizatorul a fost de 2 ori pe site si nu a comandat nimic? Exista o serie de setari tehnice la nivel de cont care permit incadrarea utilizatorilor in audiente de retarketing. In acelasi anunt, prin definirea functiei IF, poti include 2 mesaje diferite, iar sistemul detecteaza de unde vine utilizatorul si ii afiseaza mesajul adaptat.

2. Esti specialist GoogleAdwords ➨ Ar fi bine sa folosesti functia…

Ai nevoie de un grad mai mare de customizare al anunturilor, insa nu vrei sa ai 100 de grupuri de anunturi in care targetezi 100 de liste de remarketing diferite si alte 100 de mesaje adaptate?

De acum poti folosi in campaniile tale functia IF in cadrul anuturilor text. Ce inseamna asta mai exact? Poti afisa mesaje diferite in functie de device-ul folosit de utilizator sau in functie de audienta de remarketing in care se afla utlizatorul.
Practic, functia IF se comporta similar cu folosirea customizatorului de anunturi, insa nu mai este necesara folosirea unui feed.
Pentru a crea un anunt in care folosesti functia IF trebuie doar sa urmezi cativa pasi simpli:

  1. In Titlu 1, Titlu 2 sau Descriere, incepe cu “{IF=”
    *nu poti folosi functia IF in URL-ul final
  2. Apoi deschide „(” si pune conditia dorita – device (ex: „device=mobile”) sau audienta (ex: „audience IN(vizitatori +2 vizite-comanda)”
  3. Dupa ce setezi conditia, adauga textul care doresti sa apara daca conditia este indeplinita, iar apoi textul care doresti sa apara daca conditia nu este indeplinita, separate de „,”.
    Ex: {=IF(audience IN (vizitatori +2 visite-comanda), Beneficiaza de 10% Reducere la Comanda ta folosind cupon „reducere”): Descopera Noile Modele ale Primaverii}

Sursa: Google Support