Top 4 scripturi Google Adwords pentru situatii… neprevazute!

Sigur te-ai aflat in situatia in care linkurile siteului au fost modificate iar tu nu ai fost anuntat, ai identificat cuvinte cheie neperformante dar cu zile sau saptamani intarziere, si alte situatii similare. Firesc, pentru ca timpul nu iti permite sa verifici manual, atat de detaliat, fiecare campanie, insa acum exista tool-uri care iti vor permite sa eviti astfel de situatii.

Google Adwords este apreciat ca fiind una dintre cele mai eficiente metode de publicitate deoarece iti permite sa platesti doar pentru vizitatorii care ajung pe site-ul tau. Acest lucru se traduce prin 100% control asupra bugetelor investite si a campaniilor de promovare.

Totusi exista si factori ce pot afecta eficienta campaniilor. Atunci cand experienta si informatia ajung intr-un punct comun, se naste anticiparea. Cu alte cuvinte, atunci cand ne intalnim cu tot mai multe situatii legate de conturile gestionate, punand in acelasi timp accent pe invatare continua, apare capacitatea de a intui situatiile nefavorabile.

Ca sa fim siguri ca putem preveni situatiile nefavorabile, este bine sa ne luam masuri de precautie. Mai jos am alcatuit o lista cu 4 dintre cele mai utile scripturi Google Adwords care te vor ajuta sa preintampini momentele „OOOPS” … si iti vor creste cu siguranta eficienta.

1. Dezactiveaza anunturile si cuvintele cheie pentru produsele ramase fara stoc (Russell Savage – FreeAdWordsScripts.com)
Este de mare ajutor in cazul site-urilor de ecommerce care au o lista foarte mare de produse. Prin rularea script-ului la fiecare ora poti salva o parte importanta a bugetului tau zilnic.

2. Pune pe pauza cuvintele cheie cu scor de calitate scazut (Optmyzr)
Acest script face o verificare pentru ultimele 30 de zile a tuturor cuvintelor cheie si le pune in mod automat pe pauza pe cele care au un scor de calitate mai mic sau egal cu 5. Desigur, daca strategia ta vizeaza cuvinte care au un scor de calitate mai mare, poti modifica variabla quality_score.

3. Verificarea link-urilor (AdWords Scripts)
S-a intamplat ceva „peste noapte” cu link-urile din campaniile tale, insa tu nu ai stiut? Cu siguranta nu doresti sa directionezi vizitatorii catre pagini nefunctionale, insa ti-ar lua o vesnicie sa verifici manual fiecare link. Poti evita situatia folosind acest script, ce identifica link-urile cu erori si te notifica pe email.

4. Notificare pentru 0 impresii (Catalyst Canada Contributor)
Primesti notificare pe email atunci cand unul din conturile tale nu inregistreaza nicio impresie. Astfel poti afla in timp real in ce cont se afla problema si poti lua masurile necesare pentru remedierea problemei la timp.