Top 3 tool-uri pentru alegerea cuvintelor cheie in campaniile tale Google Adwords

Cu siguranta toti am folosit sau folosim Keyword Planner atunci cand am ajuns in punctul de a seta cuvintele cheie pentru o campanie Google Adwords. Totusi, pe langa cuvintele cheie specifice produsului/categoriei/serviciului pe care dorim sa il promovam, exista o serie de alte cuvinte pe care este bine sa le luam in calcul. Sau cel putin sa avem habar de ele.

Mai jos va propun top 3 tool-uri utile pentru a gasi si a intelege mai bine ce cuvinte cheie ar putea aduce utilizatorii pe site-ul tau.

1. Metricskey.net
Avand peste 188 de mii de utilizatori, Metricskey.net este un tool profesional pentru specialistii in marketing. Poti vedea o analiza amanuntita a site-ului competitorului tau #1, precum si top cuvinte cheie performante pentru acesta. Mai mult de atat, poti vedea un raport complet pentru un anumit cuvant cheie.

Avantaj: poti vedea pe ce cuvinte cheie are competitorul tau o pozitie favorabila, precum si sugestii de cuvinte cheie oportune pentru crestere.
Dezavantaj: poti face o singura cautare/zi. Pentru mai multe cautari este nevoie sa cumperi un abonament lunar cu preturi incepand de la $15/luna.

2. SimilarPages.com
Cu mai bine de 200 de milioane de site-uri indexate, SimilarPages.com este un tool ce iti permite sa gasesti site-uri similare cu site-ul tau. Poti incepe prin cautarea unui cuvant cheie de interes pentru tine. Rezultatele cautarii iti vor arata pagini si site-uri relevante cautarii. De aici poti merge mai departe prin cautarea unor site-uri similare cu cel de interes pentru tine.

Avantaj: foloseste-te de sectiunea Tags pentru a vedea ce cuvinte sunt specifice site-urilor competitoare tie
Dezavantaj: nu iti ofera date pentru site-uri mici din Romania, ci doar pentru site-uri cu mult trafic

3. Google Trends
Daca vrei sa fii la curent cu cele mai recente trend-uri in materie de cautari pe Google, cu siguranta folosesti deja Google Trends. Poti selecta tara pentru care doresti sa primesti statistici, dar si categoria de interes. Mai mult de atat, iti ofera grafice pe care le poti folosi in rapoartele tale, dar si o sectiune de „Related queries” (cautari inrudinte) care te ajuta sa identifici potentiale cuvinte cheie relevante pentru tine.

Avantaj: poti vedea statistici incepand cu 2004 ceea ce te-ar ajuta sa iti dai seama cum a evoluat trend-ul pentru cuvintele cheie de interes pentru tine
Dezavantaj: daca nu exista indeajuns de multe cautari pentru un cuvant, nu vei primi niciun rezultat