Bune practici realizare bannere Google si Facebook

Bannerele de tip Ad sunt folosite, atat pe Google, cat si pe Facebook, pentru promovarea unui brand, a unei oferte sau a unui serviciu/produs nou.

Dimensiunile eficiente pentru Google sunt: 300×250, 300×600, 320×100, 336×280 si 728×90; iar pentru Facebook: 1200×628, valorile fiind exprimate in pixeli.

Bannerele pentru Google trebuie sa aiba max. 150kb, pentru a putea sa se incarce rapid in pagina, inainte ca utilizatorul sa dea scroll si sa le rateze, iar formatele corespunzatoare sunt: .jpeg, .png, .gif si HTML5.

Mai jos puteti urmari o serie de bune practici pe care le-am testat de-a lungul timpului si care au facut ca bannerele sa fie eficiente si sa obtina rezultatele dorite. Pentru realizarea bannerelor se foloseste regula lui 1: 1 logo, 1 imagine, 1 mesaj si 1 CTA (buton).

1. LOGO

  • folosit pentru a face branding (utilizatorul asociaza logo-ul, produsul si elementele definitorii cu brand-ul)

2. IMAGINE

  • cele mai eficiente sunt IMAGINILE REALE cu produsele purtate/folosite/prezentate de catre o persoana. Va ajuta utilizatorul sa se vada purtand, folosind, beneficiind, bucurandu-se de produsul tau
  • imaginea va fi proportionala cu mesajul

3. MESAJ

Mesajul raspunde la intrebarea: Care este obiectivul meu?

Mesajul devine eficient atunci cand este:

  • scurt (max 5 cuvinte)
  • ofertant/tentant: calitate garantata (ex: „La fel de gustos precum arata!“), 50% off/reducere, oferta limitata, secrete, de ce?, noutate, cum sa, sfaturi
  • gandit pentru a satisface audienta
  • are inclus cuvantul GRATUIT – asigura-te ca poti oferi ceva important (ex: transportul)
  • prezentat ca pe un beneficiu pe care il ofera produsul
  • urmat de un buton care sa le spuna direct ce actiune sa faca mai departe

Exemplu mesaj:

  • Mesaj cu rezultate slabe

    Agentie de marketing excelenta

  • Mesaj eficient

    Iti crestem profitul! SAU Economiseste banii de promovare!

  • Motiv

    Oamenii vor sa afle cum produsul/serviciul tau le va face viata mai usoara sau le va aduce rezultate rapide.

4. CTA (call to action) sau buton

  • se folosesc texte, precum: „Descopera”, „Vezi mai mult”, „Incepe Acum”, “Comanda Acum”
  • va avea culoarea si forma butonului de pe site; din pagina produsului
  • va fi pozitionat dedesubtul mesajului
  • va avea link catre LANDING PAGE-ul produsului/serviciului de pe banner

Recomandari

  • Keep it simple!
    informatia va fi privita 3 secunde
  • Banner incadrat
    utilizatorii sunt atrasi de informatia pusa intr-un chenar
  • Asemanare cu landing page
    – design-ul va fi asemanator cu design-ul landing page-ului pe care ajunge utilizatorul
    – produsul sau detaliile despre serviciu, se vor gasi pe acest landing page. In 98% din cazuri, utilizatorii dau click pentru ca sunt interesati de beneficiile pe care le ofera produsul/serviciul de pe banner si nu au timp sa-l caute pe tot site-ul

NU se folosesc

  • imagini irelevante
  • fonturi italice
  • fonturi tip scris de mana care sunt greu de citit
  • fonturi foarte subtiri
  • litere de tipar peste tot
  • dimensiuni font mai mici de 10 pt (cu exceptia copyright sau a disclaimer-ului)

Autor: Andreea Toma