Importanta link-urilor interne in strategia SEO

Adesea tratate cu indiferenta, link-urile interne ocupa un loc important cu un impact major in strategia SEO. Ele sunt elemente de care trebuie sa te ocupi in detaliu pentru a nu da gres si a influenta pozitiv rezultatele muncii depuse pentru cresterea organica in motoarele de cautare.

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa te informezi asupra strategiei de inserare a linku-rilor interne, a atributelor si a structurii ideale a acestora.

Atributele link-urilor interne

Ideea link-urilor interne este in principiu de a conduce vizitatorii de la o pagina la alta pagina a website-ului, de a le indica unde trebuie sa mearga pentru a naviga dintr-un loc in altul pe website-ul tau. Ele sunt diferite de link-urile externe prin faptul ca, in codul HTML, acestea conduc catre acelasi domeniu. Daca in versiunile initiale ale internetului, link-urile interne nu contau aproape deloc, nu inseamna ca in prezent, din punct de vedere SEO, ele nu pot influenta felul in care motoarele de cautare vad site-ul tau.

  1. Textul ancora – este un aspect de luat in considerare, chiar daca motoarele de cautare au scazut importanta acestuia.
  2. Importanta paginii. Vorbim aici despre cazul in care exista pe site-ul tau pagini care au o multime de link-uri externe ce conduc catre ele, castigand in felul acesta autoritate si avand abilitatea de a influenta rank-ul prin legarea de alte pagini. Pe aceste pagini ar fi indicat sa introduci link-uri interne ce vor conduce catre pagini ale site-ului care au nevoie si sunt utile pentru vizitatori.
  3. Relevanta link-urilor. Daca ajungem pe o pagina ce contine informatii despre transportul maritim dintr-o alta pagina ce descrie mai multe modalitati de transport este considerat a fi corect. Daca insa ajungem pe aceasta pagina prin apasarea unui link prezent intr-o pagina cu informatii despre mancare pentru animale, motoarele de cautare vor considera aceasta legatura irelevanta.
  4. Primul link din continutul paginii. Acest aspect conteaza mai ales pentru textul ancora, la fel ca si in cazul link-urilor externe. Practic daca intr-o pagina exista link-uri ce duc catre mai multe pagini ale website-ului, Google va acorda cea mai mare atentie primului link prezent in continut.
  5. Tipologia link-urilor. Ar fi recomandat sa pastram un format HTML al link-urilor decat sa incercam abordarea JavaScript. Chiar daca din punct de vedere tehnic ele pot fi urmarite de Google, ne par a nu fi tratate cu aceeasi autoritate si influenta.

Structuri ideale pentru link-urile interne

  1. Nicio pagina nu trebuie sa fie mai departe de 3 click-uri fata de o alta pagina
    Intr-o structura interna a site-ului bine gandita si pliata pe nevoile vizitatorilor, prin maxim 3 click-uri trebuie sa ajungem pe oricare din paginile dorite. De aici si recomandarea de a structura site-urile pe categorii si subcategorii.
    Un exemplu negativ cat de poate de usor de inteles este un cazul unui blog traditional, pe care, pentru a ajunge la un articol publicat acum doi ani, suntem nevoiti sa facem click pe „Urmatorul” de minim 10 ori pentru a ajunge la pagina dorita.
  2. Paginile trebuie sa contina link-uri relevante si utile pentru vizitatori
    Daca nimeni nu acceseaza un link este un semnal rau atat pentru site, cat si pentru motoarele de cautare. Daca toti vizitatorii apasa butonul „inapoi” fara a interactiona cu pagina pe care au fost directionati, inseamna ca pentru ei continutul nu a fost relevant si automat la fel si legatura intre pagini.
  3. Imbunatatirea continutului
    Eliminarea continutului slab calitativ, care nu creeaza engagement si introducerea link-urilor interne de care oamenii au nevoie cu adevarat sunt practici ce vor putea sa ofere rezultate mult mai bune.
  4. Link-uri pe paginile importante
    Asigura-te ca paginile importante au legaturi catre (si de la) ele. Nu lasa nicio pagina fara link-uri catre ea. Si mai important, pune link-uri pe paginile importante care duc catre pagini mai slabe ale website-ului tau.

Urmand aceste practici poti realiza o analiza pertinenta si o optimizare a link-urilor interne, precum si o experienta imbunatatita a vizitatorilor pe site.

Autor: Oana Barbu

Sursa imagini: Google Images