De ce sa alegi Instagram pentru afacerea ta?

Cu siguranta folosesti deja Instagram pentru contul tau personal, dar te-ai gandit ca poate fi un canal de promovare bun si pentru afacerea ta? Dupa ce a fost cumparat de Facebook in 2012, Instagram este in continua expansiune, nu doar la nivel international, ci si in Romania. Iata cateva statistici pentru Instagram Romania de la inceputul lui 2017:

  • Total useri: 494.071
  • User activi: 231.405
  • Imagini postate: 1.474.828
  • Video postate: 84.774
  • Comentarii postate: 3.165.476
  • Like-uri la imagini: 158.382.011
  • Like-uri la video: 5.728.478

Sursa: instagramology

Pentru ca noi, cei din marketing online, lucram foarte mult pe baza de statistici, nu le putem ignora nici pe acestea:

  1. 60% dintre persoane spun ca au descoperit un produs nou pe Instagram
  2. 80% dintre persoanele active pe Instagram au dat follow la cel putin un Business
  3. 75% dintre „instagrammeri” sunt inspirati sa actioneze dupa ce au vazut o postare ce le-a starnit interesul

Sursa: Instagram Internal Data, Martie 2017

Acum ca ti-am starnit putin curiozitatea, renuntam la cifre si trecem la sfaturi aplicate.
Mai exact, cum poate Instagram sa ajute la cresterea afacerii tale?

Foloseste #hashtaguri

Incepe prin a face un mic research pentru hashtag-uri relevante afacerii tale. Dupa ce ai facut o lista de cel putin 10 astfel de hashtag-uri, incepe cautarea pe Instagram. Oamenii care folosesc deja acele hashtag-uri sunt potentiali clienti ai tai. Ce mai astepti? Ii poti contacta foarte usor prin optiunea de „Direct Messages” din Instagram si le poti prezenta oferta ta si cum te diferentiezi fata de concurenta.

Cu siguranta nu vei primi un raspuns pozitiv de la toti, dar cu cat abordezi mai multi, cu atat succesul poate fi mai aproape de tine.

Creeaza content dedicat pentru Instagram

Instagram se diferentiaza de Facebook prin faptul ca oamenii nu au o neaparata intentie de cumparare atunci cand petrec timp scrolland prin feed. Publicul petrece timp pe Instagram pentru a se inspira, a descoperi locuri sau hobby-uri noi.

Provocarea este sa creezi o reclama care la prima vedere sa nu fie reclama. Creeaza o poveste, foloseste-te de emotie. Incearca sa ajungi la publicul tinta prin mesaje si vizualuri ce le starnesc interesul si curiozitatea sa descopere lucruri noi. Abia dupa ce i-ai captat atentia, ii poti prezenta oferta ta.

Creeaza o comunitate fidela

Majoritatea afacerilor isi doresc un numar cat mai mare de followers. Dar acest lucru nu este intotdeauna bun, daca acei oameni nu iti sunt fideli si nu ajuta la cresterea brand-ului tau. Degeaba ai 1.000.000 followers daca rata de engagement este una mica. Creeaza o comunitate puternica ce iti este alaturi la fiecare postare prin like-uri, comentarii, mentiuni in postarile lor si asa mai departe.

Cum poti face acest lucru? Iata un mic sfat: incurajeaza lumea sa posteze content cu produsul tau purtat de ei, si sa iti dea tag. Nu uita sa ii recompensezi. Poate fi un cupon de reducere, ori o repostare a pozei lor pe profilul afacerii tale. Acest lucru nu doar ca va crea engagement, dar va ajuta si la descoperirea brand-ului tau de catre mult mai multi oameni.

Acum ca te-ai familiarizat putin cu cateva dintre bunele practici Instagram, nu mai ramane decat sa le aplici. Dintr-o prezenta completa in mediul online, cu siguranta nu trebuie sa lipseasca Instagram-ul.

Sursa foto: Google Images