Cum a schimbat Social Media industria fashion?

In trecut, inspiratia in materie de moda provenea din reviste, prezentari si alte diferite evenimente mondene. Pana cand hainele deveneau disponibile si pentru „muritorii de rand”, trecea o perioada indelungata. Acum, datorita evolutiei constante in mediul online pe care o traim, produsele tale preferate sunt la doar cateva click-uri distanta.

Intr-un studiu realizat recent de catre Facebook IQ pe un esantion de 6.000 de persoane din 6 tari, s-a dovedit ca mai mult de jumatate dintre oamenii care folosesc Instagram-ul, dar si 4 din 10 utilizatori de Facebook si-au gasit inspiratia in materie de fashion pe aceste platforme de socializare, doar in ultimele 3 luni. De asemenea, tot acest studiu ne spune ca 3 din 5 persoane intervievate au admis ca au fost tentate sa cumpere un produs din gama fashion, fara ca ei sa aiba cu adevarat nevoie de el.

Este clar, modul in care oamenii se inspira, dar si procesul de cumparare s-a schimbat radical. Prin intermediul retelelor de socializare, publicul larg este puternic influentat de catre celebritati, influenceri, dar si brand-uri cu notorietate.

Tot un studiu realizat de catre Facebook IQ ne spune ca hashtag-ul #fashion este folosit lunar de 13.000.000x (13 MILIOANE) pe Instagram. Asadar, putem trage usor concluzia ca Instagram-ul nu poate lipsi din strategia de marketing a niciunui brand de fashion. Studiul arata ca Instagram este sursa numarul 1 de inspiratie in materie de fashion, dar care sunt si celelalte?

Sursa foto: Facebook IQ

Observati cum TV-ul a ajuns pe locul 3? In trecut, publicitatii online i se reprosa audienta inca mica, raportata la televiziune. Acest lucru s-a schimbat in ultimii ani, online-ul a devenit tot mai popular. Principalele avantaje ale publicitatii online sunt:

  • poti targeta si segmenta foarte usor audienta, astfel ajungi direct la publicul tau tinta
  • poti masura si interpreta rezultatele.

Practic, consumi bugetul de promovare mai eficient.

Conform unui studiu realizat in iulie 2017 de catre Kantar WorldPanel in Marea Britanie, 25% din spending-ul total in materie de fashion a fost realizat online. De asemenea, 2016 a fost primul an in care Facebook a inregistrat mai multe conversii pe mobil decat pe desktop in perioada sarbatorilor. Studiile Facebook arata ca 41% dintre utilizatori au cumparat un produs din gama fashion pe mobil (smartphone sau tableta), doar in ultimele 3 luni.

Consider ca cel mai potrivit mod de a incheia acest articol este printr-un citat de la Tamara Sender, Senior Fashion Analyst at Mintel:

Sursa foto: Facebook IQ