Studiu de caz – Top 3 motive pentru a alege Youtube Ads (cont.)

Intr-un articol trecut prezentam pe scurt top 3 motive pentru a include Youtube Ads in strategia ta online. Pentru a ilustra in mod practic motivele enumerate, voi prezenta mai jos 3 exemple concrete care te vor ajuta sa intelegi mai bine valoarea adaugata a Youtube Ads.
Pentru a fi usor de urmarit, voi folosi o structura simpla: voi prezenta pe scurt zona din care face parte business-ul analizat, obiectivul urmarit, date reale din cont* si o scurta concluzie.

1. Targetezi specific

Business: producator de materie prima si ingrediente folosite in cooking & co
Obiectiv: brand awareness
Date reale:

Dupa cum reiese si din imaginea de mai sus, prin incrucisarea diferitelor targetari, anunturile video au fost afisate inainte de rularea unor video-uri de pe Youtube, nisate pe zona de cooking.

Anunturile video prezentau principalele produse ale producatorului si beneficiile acestora, drept pentru care strategia aplicata a fost sa ruleze chiar inaintea unor video-uri de retete specifice in care se foloseau acel tip de ingrediente (ex: un anunt video in care se prezinta faina si beneficiile ei a rulat inaintea unui video in care se prezenta o reteta de cozonac fara framantare).

Analizand graficul de mai sus, reiese ca peste 75% dintre utilizatorii expusi anuntului video au vizualizat jumatate din acesta. Produsul este evidentiat intre secundele 3 si 6, ceea ce garanteaza ca utilizatorii au vazut imaginea produsului si abia apoi au dat click pe butonul Skip Ad sau au renuntat la vizualizare.

Concluzie: Obiectivul de brand awareness este atins prin 2 etape:
1.1 Targetarile specifice permit afisarea anunturilor video unor oameni cu interes ridicat pentru produsele pe care acest business doreste sa le evidentieze.
1.2. Structura video-urilor permite prezentarea produsului intr-o maniera atractiva, care sa pastreze utilizatorul curios si atent indeajuns de mult incat imaginea produsului sa-i ramana intiparita in minte.

2. Platesti doar pentru vizualizarile primite in sistem CPV (cost/view)

Business: furnizor de servicii de entertainment & media
Obiectiv: content engagement
Date reale:

Cu un buget de 1.210 lei s-au obtinut 23.372 vizualizari la un CPV (cost/view) de 0.05 lei.
Coloana „Earned views” arata numarul vizualizarilor obtinute in urma vizualizarilor platite – simplu spus, un utilizator a vizulizat un anunt platit, iar apoi a ales sa vizualizeze si alte video-uri de pe canalul respectiv (pentru care business-ul nu mai este taxat). S-au obtinut 20.371 earned views, ceea ce inseamna ca acest business a economisit un buget de 1.018 lei. Pe langa aceste vizualizari extra, s-au mai obtinut si 39 de subscriberi la canal, 310 like-uri si 7 share-uri.

Concluzie: Obiectivul de content engagement este atins prin 2 etape:
2.1 Business-ul plateste doar pentru vizualizarile anunturilor video in sistem CPV. La prima vedere plateste 0.05 lei/video, insa analizand toate datele oferite de paltforma, plateste doar 0.025 lei/video.
2.2 Utilizatorii interesati sunt atrasi pe canalul Youtube prin intermediul anuntului platit, iar apoi acestia interactioneaza mai departe cu continutul prezentat: vizualizeaza alte video-uri, se aboneaza la canal, dau like video-urilor sau le share-uiesc.

3. Raspunzi cu video-uri adaptate in functie de pasul in care se afla potentialul tau client

Business: producator de haine high-end
Obiectiv: transactions (comenzi) & low cost/transaction
Date reale:

In cazul acestui business strategia aplicata a constat in separarea utilizatorilor in vizitatori noi (cei care nu cunosc brand-ul) si vizitatori care revin (cei care au interactionat cu brand-ul si revin pentru finalizarea comenzii).

Pasul 1 (prima campanie din imagine): are ca scop atragerea pe site a vizitatorilor noi prin cuvinte cheie specifice folosite in cautare. Astfel ne asiguram ca aducem pe site trafic relevant, cu intentie comerciala manifestata pentru brand. Acest pas este menit sa il ajute pe vizitator sa descopere brand-ul si produsele.

Pasul 2 (urmatoarele 2 campanii din imagine): determina vizitatorii de la pasul 1 sa revina pe site si sa finalizeze o comanda. In aceste campanii exemplificate se foloseste acelasi mesaj cadru, insa pe 2 retele de afisare diferite: Youtube & Display (reteaua de site-uri partenere Google). Deci, si suportul vizual este diferit: video & banner.

Se poate observa ca cea de-a doua campanie (anunturi video pe Youtube) a generat un numar mai mare de comenzi cu un cost/comanda cu ~6% mai mic decat campania Display. Coreland cu faptul ca acest business produce si vinde haine high-end, unde imaginea de produs transmisa primeaza in decizia de cumparare, putem determina ca strategia de a atrage vizitatori noi prin campanii de cautare bazate pe cuvinte cheie specifice si retargetarea celor care nu au cumparat prin campanii de anunturi video pentru a impulsiona decizia comerciala este cea mai eficienta (in cazul de fata, cel mai mic cost/conversie).

Concluzie: Obiectivul de a genera comenzi la un cost/comanda eficient este atins prin 2 etape:
3.1 Utilizatorii sunt atrasi pe site prin metode de targetare & canale diferite in functie de stadiul de cumparare in care se afla si nivelul de cunoastere al brand-ului. De asemenea, suportul vizual este adaptat in functie de factorii mentionati.
3.2 Anunturile video sunt afisate doar celor care nu au cumparat la prima interactiune. Mai mult de atat, video-urile afisate sunt adresate specific femeilor/barbatilor, prezentand in detaliu gama de produse vizualizate anterior. Acest lucru creste astfel posibilitatea de cumparare.

* datele sunt preluat din conturi reale, insa orice informatie referitoare la numele si identitatea business-ului au fost inlaturate din motive de confidentialitate, fara sa pericliteze imaginea.