Cum cresti rata de click cu ajutorul meta titlurilor?

Mai sunt oare importante meta titlurile atunci cand vine vorba de strategia SEO adaptata zilelor noastre? Raspunsul este: da! Mai mult decat atat, ele ar putea fi micul secret pentru care paginile site-ului tau nu sunt accesate, desi se afla in primele pozitii in cautarile Google.

Ce sunt mai exact meta titlurile si cum pot influenta cresterea traficului organic?

Meta titlul face exact ceea ce indica denumirea, si anume: ofera un titlu pentru o pagina web, parte a unei etichete. In esenta, meta titlurile ne permit sa dam un nume fiecarei pagini, care sa indice scopul exact al acesteia.

In rezultatele Google, meta titlul arata cam asa:

Pe langa meta titlu, meta descrierea influenteaza si ea prima impresie pe care utlilizatorii o vor avea despre site-ul tau. Daca le-ai atras atentia prin meta titlu, dar meta descrierea nu este convingatoare, probabil utilizatorii motorului de cautare nu vor accesa site-ul. In cazul in care nu vei completa meta descrierea cu continut dedicat, Google va face asta pentru tine, extragand continut din pagina, ceea ce nu este neaparat ceva rau, dar de cele mai multe ori poate sa nu fie relevant si sa nu reflecte ceea ce pagina contine in realitate.

In rezultatele Google, meta descrierea arata cam asa:

Cum poti face meta titlurile mai atragatoare pentru utilizatori?

1. Folosind numere. Numerele atrag atentia, sunt specifice, se remarca, iar acest lucru ajuta mult rata de click. Mai mult decat atat, specialistii in marketing sustin deja de cativa ani buni ca oamenii sunt mult mai atrasi de numerele impare, decat de cele pare, si asta pentru ca primele mentionate se intiparesc mai usor in mintea utilizatorilor.

2. Avand grija la numarul de caractere. Din iulie 2017 limita de caractere pentru meta titluri este de 78 pe dispozitivele mobile si 70 pentru desktop. De aceea, este important ca meta titlurile sa fie suficient de lungi cat sa explice clar ce informatii regasim pe paginile rezultate dupa cautare, dar, in acelasi timp, suficient de scurte incat toate caracterele sa fie vizibile si sa nu fie eliminate de limita impusa.

3. Incluzand date. Este recomandat sa adaugam ani in meta titlul paginilor site-ului sau articolelor de pe blog. De ce? Utilizatorii isi doresc informatii cat mai recente, actuale. Daca tipul de continut ne permite, putem adauga chiar si luna. Continutului sezonier i se potriveste foarte bine aceasta tehnica.

4. Utilizand Emoji. Desi in anul 2015 Google inlaturase caracterele Emoji din rezultatele cautarilor, de curand, s-a decis ca in rezultatele motorului de cautare, pe mobil si desktop, sa apara din nou aceste caractere speciale. Unele site-uri profita deja de aceasta oportunitate de a creste rata de click, adaugand in meta titlu si descriere caractere Emoji.

5. Adaugand un Call to Action (CTA). Aceste CTA-uri determina utilizatorii sa dea click, pentru ca functioneaza exact asa cum sugereaza si denumirea: „indeamna utilizatorii sa actioneze”. Sunt foarte des intalnite in reclamele PPC („comanda acum”), pe blog-uri („aboneaza-te”) sau pe paginile site-urilor („descarca”, „apeleaza”). Este demonstrat faptul ca functioneaza, deci de ce sa nu se bucure de beneficiile lor si meta titlurile?

Asadar, daca paginile site-ului tau se afla in primele rezultate din motorul de cautare, pentru cuvinte cheie specifice, dar in ciuda acestui aspect utilizatorii nu dau click pe paginile tale, este posibil sa fie din cauza meta titlurilor si descrierilor setate incorect, pe graba sau presetate irelevant de Google.

Aspectul paginilor in rezultatele Google este practic prima „interactiune” pe care utilizatorul o are cu site-ul tau inainte de a ajunge efectiv pe acesta si este decisiv in luarea deciziei de a da sau nu click pe rezultat. Investeste in optimizarea meta titlului si meta descrierii. Imbunatateste CTR-ul. Bucura-te de o rata de conversie mai mare.

Autor: Oana Barbu