Top 3 motive pentru care nu iti vezi anunutul Google Adwords

Tocmai ai semnat un parteneriat cu o agentie de digital marketing pentru business-ul tau online si astepti nerabdator sa fie demarate campaniile. Bucuros ca acum „esti vizibil pe internet”, incepi sa iti cauti anuntul pe Google.

Faci asta de cateva ori la rand. L-ai cautat in toate modalitatile posibile, dar nu mai apare?

Acest lucru te trimite cu gandul la faptul ca ceva nu e bine si vrei sa stii cat mai repede ce se intampla. Poate ca ai trecut deja prin asta ca si client, poate ca esti la inceput si te gandeai sa procedezi si tu la fel sau poate ca esti de cealalta parte a baricadei (specialist Google Adwords) si ai intalnit clienti care au procedat astfel.

Pentru a veni in ajutor, am sa detaliez mai jos top 3 motive pentru care nu iti vezi anunutul Google Adwords:

1. Nu te afli in zona targetata in cadrul campaniilor.

Ex: Detii o pizzerie care livreaza doar in sectorul 3. Pentru a nu risipi bugetul pentru cautari nerelevante in afara ariei de livrare, se targeteaza afisarea anunturilor doar in sectorul 3. Esti acasa, in sectorul 5, si doresti sa vezi cum arata anuturile pe Google. Te cauti, dar nu te gasesti deloc. Pentru ca te afli in afara zonei targetate, nu vei putea vizualiza anuntul.

2. Faci o cautare in afara intervalului orar de afisare al anuturilor

Ex: Detii o florarie care face livrari la domiciliu doar intre orele 10:00 si 17:00, iar comenzile se preiau doar telefonic. Pentru a nu risipi bugetul in afara orelor de livrare, se programeaza afisarea anunturilor doar in intervalul orar in care poti prelua comenzi si poti livra. Astfel ca, daca abia ai ajuns la birou, la ora 8:00 si cand iti bei cafeaua vrei sa vezi cum arata anunutul tau pe Google, cu siguranta nu il vei vedea pentru ca afisarea anunturilor incepe abia de la ora 10:00.

3. Afisarea anunturilor se face in functie de interesul aratat

Ex: Detii un magazin online care vinde accesorii pentru femei (genti, portofele, esarfe). Esti curios sa vezi cum arata anunturile pentru fiecare dintre cele 3 categorii si cauti pe rand. La prima cautare iti apare anuntul si esti incantat de ce vezi, dar nu dai click ca sa nu iti consumi bugetul. La fel si la a doua cautare. A treia oara deja nu iti mai apare anuntul. Cauti si a patra oara ca sa fii sigur, insa nici acum nu apare.

Google considera ca in cazul in care cauti in mod repetat propriul anunt, insa nu dai niciodata click pe acesta, este posibil sa nu il mai vezi deloc. Sistemul Google iti recunoaste device-ul si nu iti mai afiseaza anunturi despre care considera ca nu esti interesat.

Ce poti face?
Pentru a te asigura ca anunturile tale sunt afisate in reteaua de cautare si pentru a vedea cum sunt afisate, poti folosi instrumentul pentru previzualizarea si diagnosticarea anunturilor pe care il poti accesa din contul tau Google Adwords.

Concluzie

Tinand cont de top 3 motive pentru care nu iti vezi anuntul Google Adwords si avand la dispozitie instrumentul Google, vei putea fi sigur ca anuntul tau este afisat in reteaua de cautare fara sa afectezi rata de click prin afisari inutile sau bugetul prin click-uri irelevante.