Anunturi Dinamice Search (DSA) – ce sunt si cum functioneaza?

Poate ca iti suna familiar termenul de „anunt dinamic search” sau „campanie dinamica search”, insa nu iti este foarte clar ce sunt si cum functioneaza. In acest articol vei intelege pe scurt ce sunt Anunturile Dinamice Search, cum functioneaza si de ce alegem sa le folosim.

Ce sunt?
Anunturile dinamice Search (Dynamic Search Ads) reprezinta cea mai simpla metoda de a gasi potentiali clienti care cauta pe Google exact produsele sau serviciile pe care business-ul tau le ofera.

Cum functioneaza?
Atunci cand un potential client cauta pe Google o expresie ce are legatura cu titlurile si sintagmele descriptive produselor/serviciilor de pe site, sistemul Google Adwords va selecta o pagina de destinatie potrivita pentru cautarea respectiva. De asemenea, va genera automat un titlu relevant in cadrul anuntului.

Pentru ca DSA sa functioneze optim, se recomanda ca site-ul sa aiba cateva mii de pagini indexate de Google. Pentru a determina cate pagini ale site-ului sunt indexate, consulta datele adunate in Search Console, foloseste cautarile speciale Google sau functia Fetch.

De asemenea, pentru a asigura o buna functionare, este indicat sa colaborezi cu un specialist SEO care sa asigure, pe langa buna indexare, optimizarea meta titllurilor (afla mai multe despre meta titluri) si a meta descrierilor paginilor.

De ce alegem acest tip de anunturi?

  1. Trafic suplimentar – atunci cand site-ul este extins pe o arie larga de categorii de produse/servicii, exista posibilitatea de a pierde cautari relevante daca se folosesc doar campanii Search traditionale. Prin DSA se poate obtine trafic pe baza unor cuvinte cheie relevante pe care le-am fi putut omite initial.
  2. Rata de conversie mai mare – Atunci cand cautarea unui potential client este relevanta pentru produs/serviciu, sistemul genereaza in mod dinamic un anunt cu titlu specific pentru pagina de destinatie. Congruenta intre cautare, anunt si pagina de destinatie favorizeaza o rata de click (CTR) mai mare si in consecinta poate duce la o rata de conversie mai mare.
  3. Control ridicat – la setarea campaniei, se poate selecta afisarea anunturilor pentru tot site-ul sau doar pentru anumite pagini din site. Mai mult de atat, daca exista deja campanii Search traditionale ce au deja o performanta ridicata, se pot elimina anumite pagini din site pentru a nu se canibaliza.
  4. Timp economisit – nu vei mai aloca timp pentru setarea listelor de cuvinte cheie, ajustarea sumelor licitate pentru fiecare cuvant sau costumizarea descrierilor anunturilor in functie de fiecare categorie de produse/servicii.
  5. Actualizare frecventa si automata a anunturilor – daca apar modificari in paginile site-ului deja indexate, sistemul va reaccesa site-ul cu crawlere pentru a asigura updatarea anunturilor.

Concluzie
DSA pot fi o alegere ideala in anumite situatii si pot aduce rezultate mai bune decat campaniile Search traditionale. De asemenea, ele pot fi o sursa relevanta de trafic si oportunitati de crestere chiar si pentru conturile bine gestionate, cu istoric si rezultate pozitive.