Custom intent audiences – mai aproape de potentialul client

Odata cu noua interfata, Google a introdus o serie de noi features, printre care si vestitele custom intent audiences in reteaua Google Display Network (GDN). Mai mult de atat, la finalul lunii martie a fost anuntata introducerea lor si in reteaua Youtube.
Este o veste buna, atat pentru cei care deja se promoveaza prin GDN si Youtube, cat si pentru cei care inca nu o fac.
De ce? Pentru ca prin acest tip de targetare poti ajunge mai aproape de utilizatorii cu intentie comerciala altfel decat prin reteaua Search.

In acest articol vom afla ce reprezinta custom intent audiences si cateva idei despre cum le putem folosi.

Ce reprezinta custom intent audiences?

Custom intent audiences este o posibilitate de targetare in functie de cautarile specifice ale utilizatorilor chiar cand acestia sunt in cautarea produsului/ serviciului tau, tinand cont de date din campaniile tale, de pe website-ul si de pe canalul tau de Youtube.
Google a anuntat lansarea a doua tipuri de audience:

  • cele create automat de sistem pe baza algoritmilor de invatare a masinii virtuale
  • cele create manual prin introducerea de cuvinte cheie si URL-uri legate de produsul/ serviciul promovat

Cum le putem folosi?

  1. Brand awareness in faza „cum se face”
  2. Atragerea de vizitatori noi in faza de informare
  3. Alternativa la campaniile Search

1. Brand awareness in faza „cum se face”
Tot mai multi utilizatori isi iau inspiratia de pe internet. Se documenteaza despre cum se fac diferite activitati, urmaresc tutoriale despre cum functioneaza diferite produse sau activeaza pe forumuri pentru a afla pareri. Prin custom intent audiences poti aduce produsele sau serviciile tale in fata unui public tinta interesant, cu potential de cumparare.
De exemplu, poti afisa bannere sau video-uri cu produse de coafare femeilor care cauta „cum se indreapta parul usor” sau „cum se fac bucle cu feonul”.

2. Atragerea de vizitatori noi in faza de informare
Dupa ce utilizatorii au inteles „cum se face”, se informeaza despre ce produse sau servicii pot alege. Pana acum, pentru a ajunge la utilizatorii care erau in faza de informare, se puteau folosi in-market audiences (audiente predefinite). Acum insa, prin custom intent audiences, gradul de granulare este mai mare.
De exemplu, poti afisa bannere sau video-uri cu produse de coafare a parului femeilor care cauta „top placi de indreptat parul” sau „cele mai bune uscatoare de par”.

3. Alternativa la campaniile Search
Audientele Custom intent pot fi o alternativa eficienta la campaniile Search. Daca activezi intr-o nisa cu costuri competitive si in crestere pe reteaua Search, poti testa acest tip de targetare care poate aduce rezultate cu ROI pozitiv. De vreme ce costurile/click medii (CPC) din reteaua Display sunt de ~4 ori mai mici decat cele din reteaua Search, aceasta strategie poate reprezenta o alternativa eficienta.